تایید InPen، قلم انسولین بلوتوتی توسط FDA

5 سپتامبر 2016- سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از یک قلم انسولین بلوتوثی قابل استفاده مجدد را همراه با یک نرم افزار گوشی همراه برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 تایید کرد.

این وسیله که توسط شرکت Companion Medicalتولید شده است، InPenنام دارد و انتظار می‌رود قابل راه اندازی در گوشی‌های هوشمند iOSاپل در سال 2017 باشد.

 سیستم InPenبرای استفاده از انسولین هومولوگ ساخت Eli Lillyو انسولین نوولوگ ساخت نوو نوردیسک تأیید شده است، هر دو این انسولین‌ها از انسولین‌های سریع الاثر هستند.

 این ابزار و نرم افزار آن می‌توانند دوزهای انسولین را به طور خودکار ردیابی کرده و داده‌ها را از طریق بلوتوث به  گوشی هوشمند انتقال دهد. سپس یک محاسبه‌گر اتوماتیک انسولین بولوس، به کاربر اجازه می‌دهد بدون استفاده از پمپ انسولین از مزایای آن تنها با هزینه ی خرید یک قلم انسولین بهره‌مند شود. این اطلاعات می‌تواند به مراقبین بهداشتی و پزشک بیمار ارسال گردد.

مدیر اجرایی شرکت Companion Medicalمی‌گوید این محصول ترکیبی از مزایای پمپ‌های پیچیده‌ی انسولین را به سادگی و با قیمت قلم انسولین به بیماران ارائه می دهد و به بیماران، پزشکان مراقبین بهداشتی  اطمینان می دهد که دیابت بطور بهینه مدیریت می‌گردد.

InPenقابل استفاده مجدد به مدت یک سال است. کارتریج های آن بسته به میزان دوز انسولین مصرفی باید بصورت هفتگی تا ماهانه تعویض شوند و فرآیند تعویض کاتریج آن کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد.

 تا زمانیکه نرم افزار در پس زمینه‌ی موبایل اجرا می‌شود اطلاعاتی در مورد انسولین از جمله بهترین دوز برای مدیریت بهینه ی دیابت، دمای انسولین، سابقه‌ی تزریق دوزهای انسولین و زمان تزریق دوزها، آخرین دوز تزریق شده و میزان انسولین باقیمانده در قلم، به گوشی همراه ارسال می‌شود.

شرکت Companion Medicalامیدوار است برنامه‌ی خود را با سیستم‌های مدیریت داده‌ها مانند Tidepoolادغام کند. این کمپانی در حال کار بروی نسخه‌ی اندروید این برنامه تا انتهای امسال  است.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/sep/bluetooth-insulin-device-called-inpen-receives-fda-approval-98535262.html